.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تفاوت نخبگان و پخمگان فقط یک حرف است
اساتید و هنرمندان برجسته کشور امروز با حضور در همایش نخبگان با در حضور رئیس‌جمهور درد و دل‌های خود را با وی در میان گذاشتند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، همایش دومین دوره اعطای جایزه مرحوم علامه طباطبایی و اولین دوره اهداي جایزه شهید آوینی امروز در نهاد ریاست جمهوری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، دبیر شوری عالی انقلاب فرهنگی و ریاست محترم جمهور و تعداد 30 نفر از هنرمندان و استعدادهای برتر هنری برگزار شد.



 
این برنامه راس ساعت 10:30 با ورود احمدي‌نژاد آغاز شد که پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت قرآن کریم با توجه به اعلام مجری برنامه، تعدادی از استادان به نمایندگی از هنرمندان حاضر به ایراد سخن پرداختند.  
 
‌در ابتدا رمضانیان‌پور از استادان برجسته کشور و برگزیده دوره قبل همایش اعطای جایزه مرحوم علامه طباطبایی با بیان اینکه تفاوت میان نخبگان و پخمگان تنها یک حرف است، اظهار داشت: در سال‌ها‌ی اخیر اقدامات مثبتی از جمله ایجاد کانون نخبگان انجام شده است اما در این بین به بحث فناوری و تجاری‌سازی علم و تبدیل علم به ثروت عقب‌ مانده‌ایم و به این موضوع باید بیشتر توجه شود و  لازم به ذکر است که نخبگان هیچ دغدغه‌ای از مهاجرت ندارند.

 
وی با اشاره به اینکه سرمایه عظیم نفت در کشور باید حفظ شود افزود: اگر این شیر را ببندند عروسی ماست لذا باید فرهنگ بهینه مصرف کردن را بیشتر از قبل در جامعه خود ترویج دهیم.  
 
این برگزیده علمی با اشاره به یکی از سفرهای آسیایی خود گفت: آنها هنگامی که با ما صحبت می‌کردند بحث معادن و ذخایر نفتی ما اشاره کرد و گفتند؛ اگر شما بدانید چه ذخایر انرژی عظیمی دارید بر آن سجده می‌کردید.
 
رمضانیان‌پور تاکید کرد:‌ ما استادان ابتدا گوش می‌خواهیم و بعد عمل می‌خواهیم لذا اینکه فقط بیاییم و جایزه بگیریم اما تحقیق و پژوهش‌های ما در جامعه تاثیرگذار نباشد هیچ فایده‌ای ندارد.  
 



در ادامه این برنامه یکی از استادان برجسته علمی پزشکی و دکتری امراض خونی با بیان اینکه تنها 250 نفر در کشور در زمینه درمان سرطان فعال هستند، گفت: من از زمانی که به ایران وارد شدم نه وکیل، ‌نه رئیس و نه معاون وزیر بودم و از سال 69 به تنهایی در این زمینه تمام توانایی خود را به کار بسته‌اند تا بالاخره یک مجموعه مناسب در شهر تهران برای درمان سرطان خون ایجاد کردم.
 
وی افزود:‌ آقای رئیس جمهور من در اینجا نمی‌خواهم تشویق بشوم بلکه می‌خواهم شما را تشویق کنم که حداقل یک مرکز درمان سرطان خون در استان‌های البرز و تهران ایجاد کنید لذا بیماران خیلی زیادی در این دو استان وجود دارند که هر لحظه امکان فوت هر کدام از آنها وجود دارد.  
 



محمد علی جوادی استاد برجسته علم چشم‌پزشکی در ادامه این برنامه با بیان اینکه در زمینه علم چشم‌پزشکی فعالیت‌های مختلف و خوبی انجام شده است، اظهار داشت: اکنون از ریاست محترم جمهور تقاضا دارم که برای کمک در عرصه خدمت به علم چشم‌پزشکی با اختصاص زمینی10 یا 20 هزار متری در شرق تهران برای ایجاد یک مرکز چشم‌پزشکی مجهز به بیماران هدیه کند.
 
وی افزود: بنده به جنابعالی قول می‌دهم که تا آخرین نفس در خدمت آموزش به مردم باشم لذا ایجاد این مرکز هم موجب رونق بیشتر علم چشم‌پزشکی در کشور و سایر کشورهای منطقه خواهد شد.  
 



در ادامه این همایش محمد مهدی علیشادی کارشناس و استاد برجسته علم هوافضا خطاب به رئیس جمهور گفت: دانشجویان دکتری برای دسترسی به منابع علمی سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند زیرا منابع علمی محدود و خیلی از ساخت‌های مربوطه بسته شده‌اند و دانشجویان به منابع علمی هیچ دسترسی ندارند.
 
در پایان احمدرضا معتمدی از کارگردانان و نویسندگان حاضر در این محفل با بیان اینکه مسئولان تنها شعار می‌دهند که زمان جنگ نرم است و رسانه در این بین نقش بسیار مهمی دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: ما به این شعارها عمل نمی‌کنیم زیرا هنر، علم و فلسفه در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند.
 
وی با اشاره به ارائه مجوز به برخی فیلم‌ها با داشتن مضمون قرآنی و دینی اظهار داشت: عده‌ای در تایید فیلم‌ها با وجود ابتذال محض در مضمون‌گرایی آن اثر، پول می‌گیرند و این باعث می‌شود وقتی مجموعه‌ای را قرآنی می‌بینند بدون توجه به مضمون‌ها و زوایای دیگر‌ فیلم آن را تایید کنند. 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.